De drang naar suiker blijft…Hoe kan dat toch.. ? je hebt er goed over nagedacht en staat volledig achter je voornemen om te stoppen met suiker. Toch is het lastig niet iedere keer weer terug te vallen in je oude patroon.

Waarschijnlijk trap je ongemerkt toch in verschillende valkuilen. Dus zul je iedere keer weer op moeten krabbelen om opnieuw te beginnen.

Valkuilen bij het stoppen met suiker:

1: Je gebruikt suiker als troost
Je collega had vandaag een onaardige opmerking gemaakt waar je over in zit. Uit je werk ga je toch nog langs de supermarkt en om jezelf te troosten neem je voor deze keer je favoriete stroopwafels mee. Het probleem is, dat het plezier van 1 stroopwafel heel kort is. En met het eten van een tweede stroopwafel met nutteloze suikers is er ook niets aan de situatie van je collega veranderd.
Het is beter om na te gaan wat is er aan de hand? Je voelt je niet prettig door de vervelende opmerking. Zoek een beloning dat je helpt van dit gevoel af te komen. Een massage, een goed gesprek met een vriendin of een goed boek

2: Je gebruikt suikervervangers
Dadelsiroop, honing, kokosbloesemsuiker het klinkt een stuk gezonder en verantwoorder dan  suiker. Maar niets is minder waar. Veel suikeralternatieven zijn namelijk net zo ongezond als de gewone suiker. Wil je toch iets zoets, neem dan bijvoorbeeld een schaaltje aardbeien of bosbessen, daar is nog nooit iemand dik van geworden.

3: Je gebruikt kunstmatige zoetstoffen
Blijf je gebruik maken van frisdrank light of Optimel, dan blijft je lichaam gewend aan deze zoete smaak. En heel vervelend zelf, daarna blijft je lichaam vragen om nog meer zoetigheid. Beter dus om ook zoete light producten te vermijden.

4: Wees niet bang om iets te missen
Zie je al op tegen een verjaardag of een feestje waar gebak wordt geserveerd? Je hoeft niet van alles te proeven en mee te eten om het gezellig te hebben. Neem bijvoorbeeld vlak voor je op visite gaat een kauwgompje, zodat je met die frisse smaak de gebak kunt weerstaan. En zodra de smaak van je kauwgom af raakt, komen er vaak al hapjes op tafel. Kies voor noten en bijvoorbeeld een gevuld ei of een blokje kaas.

5: Geef niet op als je een keer een misstap hebt gemaakt
Niets is moeilijker dan het veranderen van gewoonten. Dus als je een keer de fout in bent gegaan, blijf dan positief tegen jezelf. Het is niet goed gegaan, hier heb je van geleerd. Zie één misstap niet als een vrijbrief om die chocoladereep ook op te eten.

Meer informatie                   Naar de website

Pin It on Pinterest