Het merendeel van de bevolking weet wel dat suiker niet goed voor je is, maar weet niet waar dit allemaal inzit. Ik vind dat iedereen dit moet weten.

‘’Weight Watchers, Cambridge, Modifast. Bij alle diëten is het zo dat als je weer normaal gaat eten, het er dubbel zo hard aankomt. En het is absoluut niet goed voor je, wat er ook wordt beweerd. Omdat de Foodsisters weekmenu’s hebben, vind ik het ideaal. Ik hoef werkelijk nergens over na te denken, fantastisch.’’

Marieke (38) schreef zich 17 december 2017 bij ons in voor de cursus in 8 weken slank en met succes. Ze is in totaal 13 kilo afgevallen en haar PMS aanvallen zijn zo laag dat ze haar bijna niet meer opvallen. Hieronder het persoonlijke verhaal van Marieke.

PMS

‘’In Oktober 2017 hoorde ik van een moeder, bij de voetbal van mijn zoon, voor het eerst over de Foodsisters. Het ging nog geeneens om afvallen, meer het idee om de suikers te schrappen. Dit had een reden, ik heb PMS en sommige dagen zijn verschrikkelijk. Omdat hier niet zoveel aan te doen is, besloot ik de foodsisters te proberen. Koolhydraatarm, schrappen met de suikers. In januari merkte ik dat de PMS aanvallen zo laag waren dat het me niet meer opviel. Halleluja. Ik verloor kilo’s, maar bovenal, ik kreeg energie voor 10. Zo bizar, maar eigenlijk heel logisch.’’

Oorzaak van het overgewicht

‘’Ik was me totaal niet bewust van alle suikers, dat het in producten zit waar je het niet in verwacht, ongelofelijk. En teveel, ik heb een gezin met  allemaal grote eters. Maar mijn man en drie kinderen, allemaal jongens, die hebben geen aanleg om te zwaar te worden. Ik wel maar ik at wel lekker met ze mee. En dan sluipt er elk jaar wel een aantal kilo bij.’’

Gewend aan de eetgewoonte

‘’Ik weet nog zo goed, dat toen mijn zoon jarig was, ik een stuk taart nam. Ik wilde na een uur nog een stuk. En de volgende dag had ik een craving voor suiker. Het was zo bizar. Mijn man betrapte me, toen ik een hand chips naar binnen propte!
Ik krijg nu ik zo gewend ben aan deze eetgewoonte, een opgeblazen gevoel van teveel en ongezond eten. Ook heb ik jarenlang last van mijn darmen gehad en nu niet meer.
Ik voel me gewoon ontzettend goed, daarom houd ik het misschien vol. Anderzijds hoef ik er niet meer zo over na te denken, ik weet nu wat ik kan eten en vooral wat ik niet kan eten om me goed te voelen.

Door me aan de weekmenu’s te houden blijf ik op gewicht. Ik merk, dat als ik een te gezellig weekend heb gehad, er gelijk wat bij zit op de weegschaal. Dat is soms best frustrerend maar ook wel weer verhelderend. Door weer normaal te eten, komt het vanzelf weer goed.’’

Favoriete recept

‘’Als diner, courgette spaghetti met bolognese saus, Italiaanse lasagne, Indiase curry, taartje met geitenkaas, zalmburger met courgettepasta, spitskoolrolletjes, rode linzenpasta met spinaziepesto, gado gado met kipsate ect.
Ik ontbijt het liefst met volle kwark, bosbessen en de notenmix. Of een pannenkoek met appel. Als lunch heb ik het liefste 2 sneden protein brood met tomatentapenade en 30+ kaas. Maar een stevige salade vind ik ook heerlijk. M’n favoriete tussendoortjes zijn snoeppaprika’s, noten, spiesje van aardbei, mozzarella en munt, (die is trouwens echt goddelijk) of een vezelrijke cracker met 30+ kaas en een plak achterham, of zuivelspread met een cherrytomaatje. Mijn quilty pleasure is echt een patatje flip van de snackbar. Of een kapsalon bij de Turk. Heerlijk. Het gebeurd niet veel, en als het gebeurd dan heb ik het over een te gezellig weekend maar hier geniet ik dan ook echt van.’’

Sociale activiteiten en het foodsisters menu  

‘’We hebben veel feestjes, maar ik houd me aan de weekmenu’s. Ik wijk alleen af met de carnaval, wat bij ons goed gevierd wordt. Dat is 5 dagen in een jaar, wat betekent drank en snack. Maar daarna heb ik de Foodsisters eigenlijk zonder problemen weer opgepakt. Ook als we een feestje hebben van iemand, of naar de kroeg gaan, drink ik een wijntje. Bij een verjaardag van mijn eigen kinderen neem ik een stuk taart. De volgende dag pak ik gelijk de menu’s weer op. Ik zie het ook niet als een dieet, maar dit is gewoon wat ik eet, een eetgewoonte waarbij ik steeds minder hoef na te denken. Grappig detail is als de kinderen vragen wat we gaan eten, ik altijd zeg, kijk maar in het boek.’’

Tips

‘’Doe de cursus en bekijk alle filmpjes. Sommige filmpjes zijn zo bizar maar waar. Over waar suiker allemaal wel niet in zit.  Het merendeel van de bevolking weet wel dat suiker niet goed voor je is, maar weet niet waar dit allemaal inzit. Ik vind dat iedereen dit moet weten. Ik las ooit dat iemand schreef, je lichaam is een tempel, geen vuilnisbak. Daar houd ik me aan vast, want zo is het wel.

Wil je meer lezen over het programma dat Marieke gevolgd heeft? https://www.foodsisters.nl/cursusslankenkoolhydraatarm/

Wil jij meer weten over pms lees dan hier verder:
https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/premenstrueel-syndroom-pms/

Welkom! Een cadeautje voor jou!

Onze weekmenu's uitproberen? Vul je gegevens in en ontvang een gratis koolhydraatarm weekmenu met handig boodschappenlijstje in je mailbox. 

Het inschrijven is gelukt! Veel plezier met ons weekmenu. Je ontvangt hem nu automatisch in je e-mail. Check voor de zekerheid ook je spambox.

Pin It on Pinterest