Hoe kies jij jouw koolhydraatarme ontbijt?

Hoe kies je een goed koolhydraatarm ontbijt uit de supermarkt? En waar let je op als je koolhydraatarm ontbijt eet? Een blog over koolhydraatarm ontbijt

Let je op de ingrediënten en de voedingswaarden? Of word je gelokt door een mooi plaatje en goeie teksten? Tip van de Foodsisters: gebruik je gezonde verstand bij het uitzoeken van je ontbijtgranen en bepaal zelf welke ‘kreet’ jij aan je ontbijtje geeft.

Is het een koekje?………… dan is het een koekje 😉
Smaakt het mierzoet? …………. Dan is het waarschijnlijk ook gezoet, met suikers, (natuurlijke) suikers zoals honing etc. of zoetstoffen.
Plakken de korrels lekker ‘crispy’ aan elkaar? Vraag je dan af, waarom dit bij jouw havermoutvlokken thuis niet gebeurd.
Eat natural of natuurlijk wil niet altijd zeggen dat het gezond is, ook hier zitten vaak vele (natuurlijke) suikers in.
Een plakreep… plakt ook vaak aan elkaar van suikers

Wat eet je dan wel?
Het liefst zo min mogelijk voorverpakt, zodat je zelf toevoegt wat je toegevoegd wilt hebben. Zorg dat het voldoende is, zodat je met veel energie je dag kunt starten. Denk aan een bakje kwark met vers fruit en home-made muesli van noten.

Home made muesli:

Benodigdheden:
20 gram gemengde ongezouten noten, in stukjes gehakt
½ eetlepel gebroken lijnzaad
½ eetlepel geraspte kokos
Een snufje kaneel

Dit ontbijt bevat:
Veel eiwitten, vers fruit, vezels voor verzadiging, gezonde vetten en vitaminen.

Geef er zelf maar een mooie naam aan!

 

Pin It on Pinterest