De weekmenu’s uit ons kookboek zijn gebaseerd op producten waar niet aan geknutseld is. Sommige noemen dit automatisch een koolhydraatarm dieet. Maar dieet vinden wij niet helemaal op zijn plaats. Er wordt namelijk geen voedingsstof uitgesloten. Met ons kookboek willen we je er bewust van maken dat één en hetzelfde nutriënt inmiddels in 80% van ons eten zit, vaak verstopt. Minderen met suikers en dus de koolhydraten in je voeding is beter voor je gezondheid en je gewicht.

Koolhydraatarm eten hoe doe je dat?
Het belangrijkste is om eerst weer even terug te gaan naar je biologieles van vroeger. Hoe verbrand je lichaam zijn voeding en hoe maakt het energie vrij? En wat doet suiker precies met je lichaam. Alle antwoorden vind je in dit filmpje van Robert Lustig tijdens zijn lezing bij RTL Late Nigt. Zeker de moeite waard om te kijken:
Samengevat: Zes suikerklontjes per dag is genoeg

Als de energie uit koolhydraten niet wordt gebruikt door het lichaam, wordt het omgezet in vet. En daarom is het verstandig de koolhydraten op je beweegpatroon aan te passen. Dus als je nauwelijks bewogen hebt, kun je met een minder rijke lunch toe en moet je niet meer dan zes suikerklontjes per dag nemen. In ons boek geven we daarom twee voorbeeld weekmenu’s.

Gouden combinatie

We volgen geen voedingstrends maar maken recepten die makkelijk te maken en lekker zijn. Bij alle recepten maken we gebruik van de gouden combinatie: eiwit, gezond vet en vezels

Wat leer je in het kookboek van de Foodsisters?
  • koolhydraatarm eten met zes suikerklontjes per dag, dat kan prima
  • Gezonde vetten eten, in de weekmenu’s vind je recepten met noten en avocado
  • Voldoende eiwitten, verhoogt de verzadiging, waardoor minder snel behoefte is aan koek bij de koffie. Het duurt langer voordat eiwitten afgebroken zijn in glucose dan uit koolhydraten, waardoor logischerwijs de bloedsuikerspiegel minder snel stijgt.
  • Je voelt je stukken beter na twee weken geen vruchtensappen, cola, kwark of yoghurt met smaakjes en zuivel waar suiker aan is toegevoegd.
  • Vezels, recepten met kikkererwten en heel veel groenten die nog lekker zijn ook.

Wil je een kookboek met recepten die bijdragen aan een goede verzadiging, waardoor je geen trek hebt in suiker verslavende tussendoortjes. Reserveer dan hier het kookboek van de foodsisters.

Pin It on Pinterest