Wist je dat het niet alleen aan jou ligt dat je jojoot?  Eigenlijk is het zelfs heel menselijk. Maar jij kan het wel proberen om te keren.

Ongeveer eens per jaar is het weer zover. Je gaat ‘aan de slag’ wat inhoudt dat je dieetboeken volgt. Van Sonja Bakker tot Killer Body.  Je probeert het allemaal. In het begin voelt het goed en geeft het veel positiviteit. De kilo’s gaan eraf en het koken is nog leuk ook.

Maar na ongeveer een week of 4 wordt het toch wat minder leuk allemaal. Je smokkelt steeds iets vaker en krijgt last van schuldgevoel. Je probeert uit alle macht nog vol te houden, want je hoort de stem van je partner al in je achterhoofd. “Oh, dit was dus toch ook weer geen succes?”

Wij kunnen ons voorstellen dat je hier moedeloos van wordt.

Hoe kan dat nou? Dat het niet lukt om vol te houden?

1.     Accepteer dat gezond eten lastiger is dan ongezond eten
Je moet echt sterk in je schoenen staan. Elke dag weer om gezonde keuzes te maken. Dat valt niet mee, want waar jij je ook bevindt: Er is eten.

En vaak lekker zoet. Of vet en zout. De kans dat al deze voedingsmiddelen uit de schappen verdwijnen is niet zo groot. Dus elimineer zoveel mogelijk verleidingen. Door online boodschappen te doen. Door je eigen tussendoortjes in je tas mee te nemen. Door thuis geen ongezonde dingen in de kasten te bewaren.

2.     Het zit in de genen
Ons lichaam is nog lang niet klaar voor deze moderne supermarkten waar het eten zo voor het grijpen ligt. En bij de een is het verlangen naar zoetigheid nog sterker in het DNA verweven dan bij een ander. Je hebt een sterke drive om te eten, die gestuurd wordt door de onbewuste, moeilijk te corrigeren processen in je hersenen.

3.   Eten geeft geluksgevoel
Ook geeft lekker eten een fijn gevoel. Het zorgt ervoor dat er dopamine vrij komt, wat ons een geluksgevoel geeft.
Weet je dus dat jij meer moeite hebt met maat houden dan een ander? Dan zal je écht moeten trainen in zelf discipline.

4.     Je ziet eten als gezelligheid

Je zit met een vriendin op de bank gezellig bij te kletsen. Daar hoort toch een koekje bij? Is het dan écht zo dat je heel veel trek hebt in dat koekje? Of zou het ook een appel kunnen zijn? We kiezen waarschijnlijk voor het koekje, omdat we dit nu eenmaal met gezelligheid associëren.
Plan van te voren wat je gaat eten en let eens op wat je allemaal van plan was extra te gaan eten. Waarom wilde je dat? Heb je het echt nodig of had je behoefte aan ‘iets’?  En waar zou je deze behoefte anders mee kunnen vervullen? Besef dat nee zeggen oefening vergt, je merkt al snel dat het steeds makkelijker zal gaan. Je merkt dat het werkt en dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is.

Even helemaal iets anders doen zorgt voor een nieuwe start.
Vaak is helemaal het roer omgooien makkelijker dan kleine aanpassingen in je eetpatroon aanpassen.
Even helemaal geen zoetigheid zorgt ervoor dat je smaak veranderd. Daarna zal je veel minder behoefte aan zoetigheid hebben.
Dagelijks 3 maaltijden voor jezelf bereiden waarin je heel veel groenten eet. Zorgt ervoor dat je dit daarna ook langer door zult zetten.
Je tussendoortjes vervangen voor groenten of fruit. Je wilt straks niet anders meer.

EN HEEL BELANGRIJK: JE MERKT HET VERSCHIL IN ENERGIE
Je zult niet direct heel veel fitter worden van af en toe een koekje laten staan. Of zo nu en dan een recept maken uit een kookboek.
Maar wel door een periode ALLE ongezonde dingen te laten staan en alleen gezond te eten. Je merkt dan direct aan je energie en je weerstand dat dit je lichaam een groot plezier doet en dat motiveert!

GA DE UITDAGING AAN EN DOE OOK MEE VOOR MAAR €10,00 per week!
Je kunt nu nog gebruik maken van de korting van €19,50
KORTINGSCODE = afvallen 2019

KLIK HIER OM TE BESTELLEN

Meer informatie                   Naar de website

Pin It on Pinterest