Dit heb je nodig voor 1 persoon:

30 g couscous 150 g rundertartaar 1/2 citroen, geperst 1 el olijfolie 1 courgette, in dunne slierten 4 zongedroogde tomaten in stukjes 40 g rucola 5 el yoghurt 1 el peterselie gehakt 1/2 teentje knoflook, geperst 2 el Gehaktkruiden (Mexicaans gekruid) 2 tl tomatenpuree

Zo maak je het:
1. Bereid de couscous zoals vermeld op de verpakking
2.  Meng het gehakt met 2 el gehaktkruiden en maak er kleine balletjes van.
3.  Verhit de olijfolie in een koekenpan en bak de balletjes in 2-3 minuten gaar.
4.  Verwijder de gehaktballetjes uit de pan. Houd ze warm in wat aluminium folie. Bak in de koekenpan de courgette slieren heel kort even om en om tot ze wat zachter zijn geworden. Snijd ze iets kleiner.
5.  Meng de couscous met de tomatenpuree, voeg daarna de  rucola, de courgette en de tomaat toe   en doe in een schaal.
6.  Meng de yoghurt met de knoflook en de peterselie.
7.  Serveer de gehaktballetjes, de couscous en de yoghurtdressing apart.

Elke dag van deze makkelijke recepten ontvangen en afslanken? Kijk eens op https://www.foodsisters.nl/cursusslankenkoolhydraatarm/ 

 

 

Pin It on Pinterest